20. 7. 2012

Italian facts



Na formspringu se mi zjevil "dotaz", který si stěžovat (asi), že pořád píšu anglicky, takže teď bych ráda napsala také něco v mateřštině;)
Ve středu jsme přijeli z Itálie, klidně bych tam ještě zůstala a vyzkoušela další druhy pizzy a těstovin a užívala si nádherného léta, které tam mají každý den v týdnu a ne jen jeden jako my tady =D
Napadlo mě vypsat sem nějaké italské postřehy:
  • každé ráno svítí slunce a i při teplotě 35 + tam lze dýchat
  • v restauracích zde číhá zrádné coperto, což je fakt, že vám prostřou stůl a nalijí vodu, v lepších případech vám ještě před jídlem donesou bagetku či slané tyčky, připlatíte si za něj tak 4 eura navrch a nelze ho odmítnout
  • od 12:30 do 15:30 probíhá siesta, všechny obchody zavírají od 19:30 do 20:00
  • spousta SPOUSTA mladých italů nosí špinavé conversky
  • Italové ve středních letech vám na ulici zírají na boty, je vidět, že jim na obutí velice záleží
  • Italky často nosí džíny a letní kozačky i v teplotách přes 30 stupňů
  • velice málo slečen si zde barví vlasy, spíš si nevybavuji, že bych potkala nějakou, která by je nabarvené měla
  • všude mají "SALDI" což je výprodej (důvod proč tam jet v červenci =D)
  • je daleko lepší navštívit méně slavná místa a užívat si italské atmosféry, než se v úzkých uličkách tísnit s hordou mladých Japonců a německých rodinek
  • pizza a gelato jsou božské a se svým tiramisu bych se v Itálii dle mého soudu nezahanbila
  • bruschetta není taková jakou jsem si ji malovala, je to tvrdý sladký toust... taková sušenka, pizza nebo foccacia je dáleko lepší
  • italské expresso by silou porazilo i býka
  • na Benátském mostě lze zakoupit Pradu i Vuittona již za 10 euro =D
  • i v malých městech najdete obchod s luxusní obuví a designovým nábytkem  
To by bylo asi tak všechno, snad Vám to k něčemu bude ;)
PS: maj tam drahý jogurty =D
primavera pizza, vřele doporučuju!



20 komentářů:

  1. Taliansko je môj sen,podarený článok.Tá posledná fotka je nádherná

    OdpovědětVymazat
  2. pěkně napsaný článek. :) V Benátkách je to nádherný, a stěma fejkama, to už je všude, se to šíří jako epimedie mi příjde.:D hrůza

    OdpovědětVymazat
  3. já si stejně myslim, že saldi je jenom lákadlo pro turisty :D jsou to šmejdi, ty obchodníci :D
    ale itálie je krásná země, sice jsem v ní byla jen na ostrově, ale stejně ♥

    OdpovědětVymazat
  4. lovely blog!!
    xx gii
    follow us too: http://futurefashionindependent.blogspot.pt/

    OdpovědětVymazat
  5. moc hezké shrnutí Itálie..bude se mi určitě hodit, protože se tam v blízké době také chystám. :))

    OdpovědětVymazat
  6. lovely pics!

    http://www.trendsection.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  7. Hello! Great blog! The last post is very interesting and beautiful! Let's follow each other, if you agree, then let me know!)))

    OdpovědětVymazat
  8. italské expresso by silou porazilo i býka - tohle mě dostalo :D A v Itálií jsem byla naposledy když mi byly tři roky , ale ráda bych se tam ještě několikrát podívala :)

    OdpovědětVymazat
  9. Oni su super ... ako bz neboli ... Ved a GaGa je talianka .
    Inak ta pizza ... mnam nam !

    OdpovědětVymazat
  10. na každém puntíku něco je.. a itálie je nádherná

    OdpovědětVymazat
  11. V Itálii jsme byla nedávno (no dobčře v březnu,a le to je jedno :D) a pokaždé se tam ráda vracím .) Všechno si to dobře a správně sepsala ;) no a ty conversky a kozačky mě vždycky dostanou :D

    OdpovědětVymazat
  12. Italy is beautiful! Love their food and culture :)

    OdpovědětVymazat
  13. och, dnes som prvykrat narazila na tvoj blog, ale hned som si ta pridala do GFC, lebo sa mi neskutocne paci :) len tak dalej! :)

    OdpovědětVymazat
  14. Fab! :-)Love your blog.

    Followed you through GFC
    Pls follow mine too

    http://carmiscaprice.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  15. Nojoo, ještě celý září, pcheeee. Se někdo má!
    Děkuji děkuji děkuji:) Asi to s tím nebude tak horký, myslela jsem, že to bude aspoň mluvená role, ale nebude; takže ze mě (zase!) žádná hvězda nebude, ale tak třeba příště :D

    OdpovědětVymazat
  16. zajímavé postřehy :) i ve Francii jsem si všimla, že si tam mladé slečny zřídka barví vlasy...líbí se mi to, ta přirozenost

    OdpovědětVymazat