21. 7. 2011

Zebra Cake


Mám pro Vás další skvělý šíleně vynikající (já vím, samochválá smrdí, ale upřímnost musí být ) recept na okouzlující zážitek pro Vaše chuťové pohárky a pokud budete mít to srdce a o tuhle dobrotu se podělíte, tak i pro mlsné jazýčky Vašich nejbližsích. A věřte mi, že ti Vás za Zebra Cake budou chtít nosit na rukou.

Ingredience:

na těsto: 
  • 100g másla
  • 100g cukru krupice
  • 1 vejce
  • špetka soli
  • 225 g polohrubé mouky

na krém:
  • 1 kg tvarohu (4 vaničky, já použila 2 nízkotučné tvarohy a 2 plnbotučné tvarohy)
  • 1 zakysaná smetana (15% tuku)
  • 150 ml mléka
  • 2 vanilkové pudingy
  • 120 g moučkového cukru
  • 1 vanilkový cukr
  • 2 vejce
  • 4 lžíce tmavého kakaa

Postup:
  • máslo dáme povolit do mikrovlny a potom všechny suroviny na těsto kromě mouky dáme do mísy a vyšleháme do světle žluté pěny
  • postupně přidáváme mouku vždy lehce zamícháme a vyšleháme hladké těsto (rada: vezměte si mísu s vyšším okrajem nebo budete mít kousky těsta po celé kuchyni)
  • těsto rozprostřeme do vymazané dortové formy (průměr okolo 26 - 28 cm)
  • do mísy (také s vyšším okrajem) dáme cukr s tvarohem a vyšleháme (rada: krém šleháme vždy na nejpomalejší stupeň, jinak si zaděláváte na vzduchové bubliny), přidáme zakysanou smetanu, zase vyšleháme a potom přidáme po jednom vejci a zase vyšleháme
  • pudingy nasypeme do hrnečku s mlékem a důkladně mícháme dokud se nerozpustí
  • potom je nalijeme do krému a zase vyšleháme, krém by měl být hladký a takový řidší 
  • krém rozdělíme do dvou misek a do jedné přidáme kakao, to tam pěčlivě vmícháme ruční metličkou (šlehačem bychom si nadělali moc velký nepořádek)
  • následně vezmeme dvě polévkové lžíce a do dortové formy s těstem dáváme do prostředka vždy jednu nebo dvě lžíce (podle toho jak chcete jemné pruhy) od každého krému.
  • a teď pečení, pečeme v troubě vyhřáté na 160 - 175 stupňů (podle toho jak moc Vám trouba peče) přibližně 60 minut a pod dortovou formu použijeme ještě plech (rada: troubu si dejte předehřát když začnete dělat krém, a na její dno položte kastrůlek s horkou vodou, tento malý trik zapříčiní, že krém nepopraská a zůstane vláčný)
  • troubu po dobu pečení neotevírejte, že je Zebra upečená poznáte podle toho, že se krém při kraji začne lehoučce odlupovat od stěny formy (a to začne tak po těch 50 - 60 minutách pečení) 
  • pak vezměte nůž, otevřete troubu a nožem poklepejte na stěnu formy, pokud okraje zebry budou nehybné a prostředek se bude klepat trochu jako želé, máte upečeno
  • koláč vyjměte z trouby nechte asi 5 minut v klidu stát a pak jemně nožem obkružte celou Zebru aby se kraje pořádně odlepily od formy a odendejte kruhovou část dortové formy, pak své dílo nechejte ještě hodinu vychladnou v pokojové teplotě a potom ji uložte do ledničky, nejlépe přes noc
v procesu vzniku
lahodný výsledek (omlouvám, že za šíleně neprofesionální, řez, příště se polepším)


 
zdroje: Dania
           Rybička
Děkuji Vám, slečny, dámy!!!

PS: recept se možná zdá složitý a postup zdlouhavý, ale veřte, že příprava zabere nanejvýš tak 30 minut (plus pobyt v troubě, samozřejmě) a složité to opravdu není, jen zkuste dodržet, všechny rady, co jsem vám tu vypsala. A jestli Zebru vyzkoušíte, tak mi jistojistě dejte vědět jak dopadla!  

21 komentářů:

  1. vypadá to úúúúžasně!
    i tvůj řez, opravdu :)

    OdpovědětVymazat
  2. u Danii se mi strašně líbil ale ještě jsem ho nezkoušela :)

    OdpovědětVymazat
  3. to vypadá úplně super. vyzkoušim určitě.

    OdpovědětVymazat
  4. vyskusam aj ja :) diki za recpetik :)

    OdpovědětVymazat
  5. Az budu mit pecivou, urcite to vyzkousim ;-)
    a promin, ale jsem celkem klerotickej clovek.. Ty me znas? :-)

    OdpovědětVymazat
  6. ňom, ňom, toto musím tiež vyskúšať :)

    OdpovědětVymazat
  7. Jé to vyadá užasně a určitě ještě líp chtná : ) mnam to je něco na způsob těch american cake's kdy ten korpus je linecké a naplníš to kde čím není to ono ? : )) ♥

    http://teresastarling.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  8. to jsem taky uz delala!!moc se ti povedl;)
    http://sienastyle.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  9. ty vado..no mňam...:D:D *
    jenom se mi zdá, že je na to potřeba nějak moc ingrediencí ve velkém počtu...no až se mi bude chtít, určitě si to udělám, :) a doufám, že nedopadne jako makronky:D:D ale přesně jako ten tvůj:)

    OdpovědětVymazat
  10. Ježiš to je úžasný :O
    To MUSÍM vyzkoušet!!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  11. Miluju tvoje recepty, hned co vyzkouším Míšu vyzkouším i Zebru, Mňam! :))

    OdpovědětVymazat
  12. můj milovaný má rád hodně tvaroh, tak až budu zdravá, udělám mu tenhle cake, za odměnu, jak o mě pečoval:)

    OdpovědětVymazat
  13. to vypadá vážně moc chutně :) až se naučím péct, tak jdu do toho :)

    OdpovědětVymazat
  14. Jee tak to je hezky ze me nasel nekdo, kdo i driv cetl muj blog :-) psala jsem to v predchozim clanku, je to asi pul roku zpatky co jsem mela blog ;-)

    OdpovědětVymazat
  15. Áááá musím se pochlubit!!!
    Právě jsem ho dopekla, teď leží v ledničce a tak ho zítra vyfotím.. Myslím že se mi povedl.. :)
    Super recept, děkuji moc:)

    OdpovědětVymazat
  16. vypadá božsky...ten musím vyzkoušet!

    http://fashionmanie.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  17. Teď jsme ho ochutnali a je naprostoo úúúúžaaassněě bezkozkonkurenčně delikatesní, děkuju za recept! :)

    OdpovědětVymazat